رشد 100 درصدی مصرف بنزین در هشت شهر

LOGO

جیب نیوز
اخبار اقتصادی، قیمت روز و مشخصات انواع کالا های موجود در بازار
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

بمب موزیکــــــــــــــــ

رشد 100 درصدی مصرف بنزین در هشت شهر

6-1414.jpg

با مصرف حدود یک چهارم از بنزین ذخیره شده کشور در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی، مصرف بنزین پس از اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 86 میلیون لیتر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مصطفی کشکولی، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره میزان مصرف بنزین در روزهای تعطیل هفته گذشته گفت: بیشترین مصرف بنزین در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی مربوط به روز پایانی ماه رمضان - ششم مرداد ماه - بود که 86 میلیون لیتر بنزین مصرف شد.

 

بر این اساس بیشترین میزان مصرف بنزین در روزهای تعطیل عید سعید فطر 86 میلیون لیتر و مربوط به روز دوشنبه ششم مرداد ماه بوده است.

 

بنا به اعلام داود عربعلی، سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی پس از آن میزان مصرف بنزین در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه (هفتم تا دهم مرداد ماه) به ترتیب 85، 81، 79 و 69 میلیون لیتر بوده است.

 

بنا به این گزارش بیشترین مصرف بنزین در روزهای تعطیل هفته گذشته مربوط به شهرهای اصفهان، تهران، مشهد، ساری، شهرهای استان گیلان، اردبیل، کرج و چالوس بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

 

همچنین میزان مصرف بنزین در شهر چالوس در روز پنجشنبه - نهم مردادماه - نسبت به مدت مشابه سال گذشته 160 درصد افزایش یافته است.

 

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بیان‌ این‌که در سال جاری بیشترین میزان مصرف بنزین با رکورد بیش از 100 میلیون لیتر مربوط به ایام تعطیلات نوروز بوده‌ است، گفت: اوج مصرف بنزین پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مربوط به ششم مرداد ماه و روز پیش از تعطیلات عید فطر بوده است.

 

به گفته وی بنزین به میزان کافی تامین شد و هیچ مشکلی در تامین سوخت و عرضه آن در جایگاه‌های کشور وجود نداشت.

 

 

کاهش 200 میلیون لیتری مصرف بنزین در ماه رمضان

 

 

به گزارش ایسنا، مصرف بنزین کشور در ماه رمضان (هشتم تیر تا پنجم مرداد ماه) به 1.9 میلیارد لیتر نزدیک شد؛ به طوری که در بازه زمانی 29 روزه، یک میلیارد و 861 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین در کل کشور مصرف شد که در مقایسه با 29 روز قبل از تاریخ یاد شده ( هشتم تیر) 199 میلیون و 400 هزار لیتر کاهش داشته است.

 

آمارها نشان می دهد میانگین مصرف بنزین در ماه رمضان (بدون در نظر گرفتن آمار مصرف آخرین روز این ماه) 64 میلیون و 172 هزار لیتر و میانگین مصرف این فرآورده در 29 روز قبل از ماه رمضان نیز 71 میلیون و 50 هزار لیتر بوده است که از کاهش تقریبی هفت میلیون لیتر در روز مصرف بنزین حکایت دارد.

 

بیشترین موج مصرف بنزین در بازه زمانی هشتم تیر تا پنجم مردادماه امسال با 72.9 میلیون لیتر به روز پنجشنبه (26 تیرماه) مربوط می شود.

 

بر این اساس در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی میزان ذخیره بنزین کشور به 1.8 میلیارد لیتر رسیده بود که محاسبه میزان مصرف بنزین در روزهای ششم تا دهم مرداد ماه، نشان می‌دهد که حدود از یک‌ چهارم ذخایر بنزین کشور در تعطیلات پایانی ماه رمضان مصرف شده است.

 

 

در انتها افزایش قیمت بنزین نمی تواند موجب کاهش مصرف سوخت شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

پیوندها

آمار بازدید و خبرنامه


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 237
بازدید کل : 91682
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1